Rozdział 1. Czasy technicznych platform usług pracy 11
1.1. Powstanie gig economy i jej istota 11
1.1.1. Specyfika czynnika pracy jako przesłanka platformizacji jego alokacji 11
1.1.2. Narodziny gig economy jako zjawiska i kategorii ekonomicznej 13
1.2. Rodzaje usług w gig economy 21
1.3. Przesłanki rozwoju badań nad platformami usług pracy 26
Rozdział 2. Pomiar gig economy 30
2.1. Podejścia mieszane 30
2.2. Pomiar gig economy online 32
2.2.1. Rozwój podejść do pomiaru gig economy online 32
2.2.2. Gig economy online w ujęciu Online Labour Index 38
Rozdział 3. Fundamenty modelu biznesowego przedsiębiorstw funkcjonujących jako cyfrowe platformy usług pracy 58
3.1. Typologia platform 58
3.2. Główne komponenty modelu biznesowego gig economy 62
3.3. Angażowanie usług pracy w gig economy na tle ewolucji systemów zatrudnienia 72
3.4. Perspektywy modelu biznesowego gig economy 75
Rozdział 4. Usługodawcy jako uczestnicy gospodarki platform usług pracy 78
4.1. Propozycje klasyfikacji usługodawców 78
4.2. Parametry pracujących w gig economy 83
4.3. Dyskusja nad formalnym statusem usługodawcy w gig economy 90
4.4. Korzyści i zagrożenia płynące z uczestnictwa w gospodarce platform usług pracy 95
4.5. Jakość pracy w gig economy – próba oceny 107
4.6. Wyzwania stojące przed sferą instytucjonalną rynku pracy w gig economy 113
Zakończenie 119
Aneks 123
Bibliografia 139
Spis rysunków 149
Spis tabel 151