Celem prezentowanej publikacji jest wykształcenie w czytelniku umiejętności podejmowania trafnych decyzji w procesie funkcjonowania przedsiębiorstwa, a także uświadomienie istnienia współzależności między optymalnie skonstruowanymi elementami strategii marketingowej a sukcesem producenta.
Niewątpliwą zaletą książki jest ergonomiczny charakter zawartych w niej informacji. Dzięki stworzeniu modelowych sytuacji, które symulują realne rynkowe wyzwania, z którymi zmagają się marki na całym świecie, można ćwiczyć umiejętność poprawnych reakcji i badać zróżnicowane scenariusze wydarzeń.
Opracowanie zostało podzielone na dwie części. Pierwsza z nich demonstruje studia przypadków firm polskich i zagranicznych, dostarczając danych o sposobie zorganizowania wnętrz przedsiębiorstw (zasobach, strukturze organizacyjnej itp.), branży, w jakiej funkcjonują (klientach, dostawcach, konkurentach itp.), a także mechanizmach interakcji zachodzących pomiędzy nimi.
Natomiast część druga prezentowanej publikacji składa się z zadań i warsztatów, które stanowią nieprzeciętną okazję do pracy grupowej, trenowania niekonwencjonalnych metod rozwiązywania problemów oraz trudnej sztuki publicznego przemawiania i prezentacji.