Celem niniejszej monografii jest poznanie i analiza procesów doskonalenia jakości usług ubezpieczeń posiadajątkowych. Natomiast, celem metodologicznym jest stworzenie narzędzia pomiaru jakości usług majątkowych.
Zatem, istota książki sprowadza się do oceny dysonansu powstałego pomiędzy tym, co klient indywidualny oczekuje, a tym, co dostarcza mu zakład ubezpieczeń, czyli ocena świadczenia usług z perspektywy klienta.
Publikacja składa się pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy pt. Usługa i jej jakość w świetle literatury przedmiotu, ma za zadanie wprowadzić czytelnika w istotę zagadnienia, omówiono tu historyczne źródła definicji usługi i jej specyfiki, jak również jej współczesne rozumienie.
na dodatek przeprowadzono tu analizę pojęcia jakości. W kolejnym rozdziale pt. Jakość usług ubezpieczeń jako przesłanka zarządzania zakładem ubezpieczeń przeprowadzono analizę sektora ubezpieczeń posiadajątkowych w Polsce, poprzez pryzmat ekonomiczno-społecznych uwarunkowań funkcjonowania tego rynku.
W rozdziale trzecim pt. Doskonalenie jakości usług w procesie podejmowania decyzji w sektorze ubezpieczeń majątkowych, omówiono znaczenie podejmowania decyzji w procesie zarządzania jakością i powiązań ze strukturą cyklu biznesowego w zakładach ubezpieczeń posiadajątkowych.
W czwartym rozdziale pt. Wybrane metody oceny w ocenie jakości usług ubezpieczeniowych autor skoncentrował się na porównaniu wybranych metod badania i oceny jakości usług. Rozdział piąty pt. Weryfikacja empiryczna doskonalenia jakości usług ubezpieczeń majątkowych przez klientów indywidualnych, pokazuje wyniki badań w wybranych zakładach ubezpieczeń majątkowych.