Prawo do dobrej administracji jest gwarantowane nie tylko aktami prawa wewnętrznego,ponadto występuje w kategoriach standardu międzynarodowego. Znaczną aktywność w zakresie kreowania standardów w tej dziedzinie przejawiają organizacje międzynarodowe, m.in.
Rada Europy i Unia Europejska. Szczególne znaczenie ma zwłaszcza uwzględnienie tego prawa w Karcie Praw Podstawowych Unii Europejskiej. Szereg szczegółowych standardów wynika jednak też z norm o charakterze tzw.
„miękkiego prawa". Ten zróżnicowany charakter prawny standardów międzynarodowych prawa do prawidłowej administracji ma niewątpliwy wpływ na proces implementacji tego prawa jednocześnie do praktyki organizacji międzynarodowych, a zwłaszcza dla funkcjonowania administracji w systemach krajowych.
Autor poddał analizie to zagadnienie, przedstawiając uwarunkowania implementacji prawa do prawidłowej administracji, a także określając kryteria kontroli efektywności tego cyklu. Problem ten ma nie tylko znaczenie teoretyczne,też poręczne.
Można więc oczekiwać, że praca spotka się z zainteresowaniem równocześnie teoretyków prawa konstytucyjnego, prawa administracyjnego i nauki administracji, lecz też osób zainteresowanych doskonaleniem funkcjonowania systemów administracyjnych.