1. ISTOTA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W DZIAŁALNOŚCI PODMIOTÓW TSL 9
1.1. Przegląd formuł definicyjnych pojęcia społecznej odpowiedzialności 9
1.2. Zakres przedmiotowy i podmiotowy koncepcji społecznej odpowiedzialności w sektorze TSL 20
1.3. Cele koncepcji społecznej odpowiedzialności w sektorze TSL 26
2. ANALIZA CZYNNIKÓW MATERIALNYCH I NIEMATERIALNYCH tworzącYCH nowoczesnOŚĆ PODMIOTÓW SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNYCH W SEKTORZE TSL 35
2.1. Innowacje – geneza, typologia, pojęcia i rodzaje 35
2.2. Parametry innowacji wdrażanych współcześnie przez przedsiębiorstwa sektora TSL 41
2.3. Czynniki budujące postępowość współczesnych podmiotów sektora TSL 43
2.4.Czynniki warunkujące nowoczesność społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw TSL w świetle badań empirycznych 49
2.4.1. Metodyka i cele badań 49
2.4.2. Wyniki badań 49
3. PraktycznE ASPEKTY REALIZACJI SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W SEKTORZE TSL NA TLE WYBRANYCH TEORII CSR 63
3.1. Przegląd kluczowych teorii CSR 63
3.2. Obszary działań przedsiębiorstwa związane z realizacją koncepcji CSR 68
3.3. Działania na rzecz pracownika 72
3.4. Relacje z wybranymi interesariuszami 75
3.5. Działania na rzecz ochrony środowiska 78
4. INNOWACJE Z zastosowanieM TELEMATYKI W SEKTORZE TSL 82
4.1. Rola telematyki w procesach transportowych 82
4.2. Innowacyjność podmiotów sektora TSL w świetle uwarunkowań współczesnej logistyki 89
4.3. Specyfikacja pionierskich rozwiązań w podmiotach TSL 91
4.4. Aktywność innowacyjna podmiotów sektora TSL w ujęciu statystycznym 96
5. Zastosowanie postępowYCH SYSTEMÓW TELEMATYCZNYCH W SEKTORZE TSL NA TLE ZASAD CSR 101
5.1. Identyfikacja interesariuszy i celów zastosowań innowacyjnych systemów telematycznych w sektorze TSL 101
5.2. Analiza porównawcza celów koncepcji innowacyjnego użycia systemów telematycznych, a także idei społecznej odpowiedzialności w podmiotach sektora TSL 110
5.3. Hierarchia koncepcji związanych z funkcjonowaniem sektora TSL 113
5.4. Efekty współdziałania koncepcji zastosowań nowoczesnych systemów telematycznych i idei społecznej odpowiedzialności w sektorze TSL 117
5.5. Koncepcje ITS w wybranych miastach województwa śląskiego jako przykład rozwiązań realizujących cele społecznej odpowiedzialności 122
ZAKOŃCZENIE 133
BIBLIOGRAFIA 135
SPIS TABEL 145
SPIS RYSUNKÓW 146