Rozdział I
Dostęp do kultury via technologie informacyjno-komunikacyjne: Polska na tle Unii Europejskiej (Katarzyna Żak) 9
Rozdział II
świeże technologie informacyjno-komunikacyjne w jednostkach kultury szansą na zdobywanie klientów z pokolenia Y i Z (Paulina Reformat, Hanna Ziętara) 21
Rozdział III
Crowdsourcing jako metoda angażowania konsumentów w projekty kulturalne (Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek) 33
Rozdział IV
nowe technologie informacyjno-komunikacyjne na rynku kultury – aplikacja Beacon (Beata Reformat) 42
Rozdział V
wykorzystanie postępowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w upowszechnianiu kultury na przykładzie działań Stowarzyszenia „Droga" (Ewelina Papaj) 53
Rozdział VI
Niewykorzystane szanse – świeże media i technologie w polskich teatrach operowych (Dominika Szymocha) 64
Rozdział VII
progresywne technologie w promocji muzeów na przykładzie działań realizowanych przez markę MOISEUM (Paulina Radzik) 74
Rozdział VIII
Marketing społecznościowy jako narzędzie promocji kultury na przykładzie akcji Muzeum Śląskiego „Rozpocznij od kultury" (Anna Gniady, Anita Kopeć, Agnieszka Put) 82
Rozdział IX
Wpływ zastosowań nowoczesnych technice na ładność i popular-ność muzeów w Polsce (Monika Krysiak, Szymon Głowania) 96
Rozdział X
Internet – nowe medium w turystyce religijnej na przykładzie pielgrzymek wirtualnych (Barbara Pabian) 108
Rozdział XI
Sprzedaż internetowa jako przejaw użycia postępowych technice w instytucjach kultury (Małgorzata Kieżel, Anna Kwiecień) 116
Rozdział XII
Mechanizmy gier w działaniach instytucji kultury na przykładzie teatrów (Katarzyna Walotek-Ściańska) 124
Rozdział XIII
użycie Internetu przy podejmowaniu decyzji finansowych. Przy-kład jednostek kultury (Bożena Frączek, Aleksandra Nocoń) 134
Rozdział XIV
Crowdfunding w finansowaniu jednostek kultury (Aleksandra Nocoń) 145
Rozdział XV
Specyfika systemu rachunkowości w instytucjach kultury w świetle regulacji prawnych (Ewa Ogłozińska) 155
Rozdział XVI
Rachunkowość w instytucjach kultury w kontekście amortyzacji środków trwałych (Wioletta Świeboda) 162
Rozdział XVII
Możliwości współpracy biznesu z jednostkami kultury w aspekcie zastosowań nowych technologii (Magdalena Wójcik-Jurkiewicz, Monika Karczewska) 171
Rozdział XVIII
Kulturowe uwarunkowania planowania i organizowania projektu logistycznego poprzez jednostki kultury na rynkach zagranicznych (Aleksander Pabian) 181
Bibliografia 191
Spis fotografii 207
Spis rysunków 209
Spis tabel 211