Celem publikacji jest ukazanie działalności reklamowej Telewizji Polskiej w latach PRL. Politycznie były to czasy trudne dla reklamy, ponieważ socjalizm wykluczał konkurencję we wszystkich sektorach gospodarki (przemysł, usługi, handel), a konkurencja jest podstawą i siłą napędową reklamy.
dodatkowo hegemonia własności państwowej w przemyśle i handlu oraz centralne planowanie produkcji i zbytu także nie sprzyjały rozwojowi działalności promocyjnej. Zależność polityczna od ZSRR sprawiała, iż stosunek władz polskich do reklamy był wiernym odzwierciedleniem sytuacji radzieckiej, zatem jej rozwój był realny tylko wówczas, kiedy w ZSRR na to przyzwalano.
Dlatego polska reklama wyjątkowo konkretnie wyhamowała w latach 1948–1955, by następnie wejść w nowy etap rozwoju – okres reklamy socjalistycznej. Książka składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy demonstruje historię Telewizji Polskiej z trzech punktów widzenia: rozwoju technologicznego, stosunku społeczeństwa do nowego medium i rozwoju oferty programowej.
Przedstawienie tych danych miało na celu pokazanie, iż telewizja praktycznie od początku istnienia miała szansę stać się szczególnie ważnym, a z czasem nawet najważniejszym medium dla reklamodawców. Rozdział drugi przybliża zasady działania gospodarki i reklamy socjalistycznej, a w drugiej części analizuje ciągle zmieniającą się strukturę i zasady działania komórki reklamowej Radiokomitetu.
też jej finanse. Rozdział trzeci to omówienie form reklamy wykorzystywanych w telewizji, ich jakości, podmiotów i przedmiotów reklamy, a także ilości czasu poświęcanego na działalność promocyjną w telewizji.
Pracę uzupełnia Aneks oraz Bibliografia. Tematyka publikacji może być ciekawa jednocześnie dla historyków, medioznawców jak i naukowców zajmujących się działalnością reklamową Telewizji Polskiej w ustroju socjalistycznym.
w dodatku może posiadać wartość nie tylko dla uzupełnienia historii samej telewizji, ale także w celu poszerzenia wiedzy o sposobach oddziaływania propagandowego na odbiorców (propaganda nieraz przenikała się wówczas z reklamą), bez wątpienia także jako uzupełnienie do historii gospodarki, a także historii życia społecznego.