Część I. Społeczna odpowiedzialność biznesu
1. Wyzwania społecznej odpowiedzialności biznesu w warunkach kryzysu (Joanna Grzegorczyk) 15
2. Rewolucja zrównoważonego rozwoju na miarę XXI wieku (Michaela Schega) 25
3. Typologia inicjatyw związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu jako jednostajnego rozwoju w społeczeństwie (Tomasz Unuczek) 35
4. Greenwashing jako zagrożenie dla społecznej odpowiedzialności biznesu (Angelika Kantor) 49
5. Narzędzia CSR dotyczące zatrudnienia a budowanie wizerunku pracodawcy (Ewa Słaboń) 59
Część II. Praca
6. Zarządzanie zasobami ludzkimi w dobie pandemii (Elżbieta Dawid, Marta Piłka) 75
7. Stosunek pracowników z pokolenia Y i Z do pracy zdalnej w czasie trwania pandemii COVID-19 – analiza porównawcza (Weronika Muszyńska) 83
8. Pokolenie X a pracoholizm w czasach COVID-19 (Klaudia Stańczyk) 96
9. Kompetencje społeczne w zarządzaniu pracą zdalną (Bożena Maria Biolik-Stich, Izabela Fordymacka-Król, Karina Irczyk) 111
10. Ryzyko motywacyjne pracowników w kontekście zrównoważonego przywództwa (Patrycja Plaszczymąka) 121
11. Well-being, work-life balance, flourishing a oporność i stabilny rozwój w projekcie europejskim (Monika Raczyńska) 131
12. Ujawnienia dotyczące integracji osób niepełnosprawnych w wybranych spółkach branży sensitive industries (Karolina Syty) 150
13. Kobiety w radach nadzorczych (Katarzyna Dembowska) 162
Część III. Kapitał
14. Społecznie odpowiedzialne indeksy giełdowe na polskim rynku (Mariola Szrajnert) 179
15. Ocena ESG spółek indeksu WIG-ESG na podstawie ratingów agencji badawczych Sustainalytics, Refinitiv i S&P (Mariola Szrajnert) 199
16. Zależność między śródsesyjną zmiennością ceny akcji a ryzykiem rynkowym inwestora indywidualnego w czasie paniki giełdowej (Marcin Tuszkiewicz) 222
17. Ocena opłacalności inwestycji w akcje na rynku publicznym papierów wartościowych w Kazachstanie (Tolkyn Akanayeva) 234
Część IV. Ziemia
18. Czynniki wspierające implementację założeń Europejskiego Zielonego Ładu na tle dotychczasowych koncepcji rozwoju gospodarczego uwzględniających aspekt środowiska naturalnego. Wybrane zagadnienia (Wojciech Derej) 249
19. Promowanie zachowań ekologicznych poprzez liderów opinii (Martyna Kaziród) 264
20. Jednostajny rozwój obszarów wiejskich w Polsce (Paweł Jędrzejewski) 275
21. Warunki mieszkaniowe polskich gospodarstw domowych w kontekście zużycia nośników energii do ogrzewania mieszkania (Kornelia Przedworska) 286
22. Dependencja od samochodu jako konsekwencja realizacji modernistycznej urbanistyki na przykładzie Tychów (Michał Lorbiecki) 297
Część V. Przedsiębiorczość
23. Mindfulness we wspołczesnej organizacji (Bożena Filas) 317
24. Drobne i przeciętne przedsiębiorstwo jako ogniwo zrównoważonego łańcucha dostaw (Krzysztof Zowada) 326
25. Wykorzystanie naturalnych tendencji kobiet w marketingu wielopoziomowym (Beata Nowotarska-Romaniak, Sonia Szczepanik) 336
26. Progresywne formaty handlu detalicznego w ocenie konsumentów w Dąbrowie Górniczej (Dorota Walczak-Waler) 348
27. Metody upraszczania procesów produkcyjnych oparte na krokach cyklu Deminga (Daniel Tochwin) 361
Część VI. Wiedza i informacja
28. Stabilny rozwój zastosowań systemów sztucznej inteligencji wspierających komunikację organizacji z klientami (Aleksandra Popiel) 381
29. Produktywność działalności naukowej wydziałów Uniwersytetu Łódzkiego – analiza metodą DEA (Ilona Lekka) 392
30. Kształtowanie wizerunku kadry zarządzającej uczelni wyższych w Polsce na przykładzie danych prezentowanych na stronach internetowych uczelni (Piotr Antończyk) 403
Spis rysunków 415
Spis tabel 419
Informacja o Autorach 423