CZĘŚĆ PIERWSZA Znaczenie edukacji zdrowotnej w życiu społeczeństwa
Elżbieta Antos, Małgorzata Wojciechowska, Emilia Wawszczak: W nowym procesu życia – współczesne wyzwania w pielęgniarstwie transplantacyjnym / In a new cycle of life – contemporary challenges in transplantation nursing
Iwona Łopacińska, Zbigniew Tokarski, Mieczysława Wyderka, Grażyna Kozak, Agnieszka Renn-Żurek: Uszkodzenia ciała personelu ratownictwa medycznego / Damages of body of medical staff
Viktoriya Pantyley, Yaroslav Lishchynskyy: Kształtowanie się postaw zdrowego stylu życia w gospodarstwach domowych z dziećmi, w obwodzie lwowskim na Ukrainie / Formation of the attitude towards healthy life style among households with children in Lviv region, Ukraine
Grażyna Kozak, Elżbieta Sarnacka, Agnieszka Renn-Żurek, Iwona Łopacińska, Zbigniew Tokarski, Małgorzata Wojciechowska: fason życia pacjentów z wybranymi chorobami układu krążenia, a funkcja wychowawczo edukacyjna pielęgniarki / Lifestyle patients with selected cardiovascular disease, and the function educationally educational nurses
Emilia Wawszczak, Aleksandra Magowska, Elżbieta Antos: Edukacyjna rola pielęgniarki oddziału chirurgicznego wobec pacjenta ze zdiagnozowaną kamicą pęcherzyka żółciowego / The educational role of a nurse of surgical ward towards a patient diagnosed with cholelithiasis
Joanna Herczy, Martyna Gruszka, Joanna Góra, Zofia Nowak-Kapusta: Internet w życiu studenta / Internet in student life
CZĘŚĆ DRUGA Profilaktyka i edukacja w pediatrii
Izabela Gołębiak, Aneta Nitsch-Osuch: Jak rozmawiać o szczepieniach z pacjentami i rodzicami w dobie narastającej aktywności ruchów antyszczepionkowych? / How to talk about vaccination to patients and parents in the time of growing activity of antivaccination movement?
Magdalena Śniegocka, Małgorzata Wojciechowska, Maciej Śniegocki: Mózgowe porażenie dziecięce– wyzwanie dla zespołu terapeutycznego / Cerebral palsy – challenge to a therapeutic team
Monika Zielińska, Magdalena Śniegocka: Pielęgnacja i rehabilitacja dziecka z przepukliną oponowo-rdzeniową / Nursing and rehabilitation of a child with myelomenigocele
Katarzyna Wójcik-Brylska, Katarzyna Glimos, Anna Dąbrowska-Zimakowska: Asystentka kobiety w czasie ciąży i porodu doula) w Polsce w systemie opieki zdrowotnej nad kobietami oczekującymi dziecka / Assistant to the woman during pregnacy and childbirth (Doula) in health care over the pregnant in Poland
Martyna Gruszka, Zofia Nowak-Kapusta: Opieka perinatalna w opinii pielęgniarek / Opinion of nurses about perinatal care
CZĘŚĆ TRZECIA Prewencja chorób przewlekłych, działania profilaktyczne w okresie starości
Zbigniew Tokarski, Iwona Bryndza, Iwona Łopacińska, Grażyna Kozak, Agnieszka Renn-Żurek, Mieczysława Wyderka: Stan wiedzy pacjentów na temat czynników ryzyka występujących w cukrzycy rodzaju 2 / Level of patient knowledge about risk factors which appear in type 2 diabetes
Małgorzata Wojciechowska, Agnieszka Durska: Rola mediów w profilaktyce zachowań prozdrowotnych pacjentów po 65 roku życia i ich rodzin / The role of mass media in the prevention of health-promoting behawior of patients above 65 years old and their families
Katarzyna Pawłowska, Anna Doboszyńska, Ewa Kądalska: Jakość życia chorych na przewlekłą obturacyjną chorobę płuc POChP. Edukacyjna rola pielęgniarki / Quality of life in patients with bronić obstructive pulmonary disease (COPD). The Nurse Educator’s Role
Małgorzata Wojciechowska, Katarzyna Gnysińska, Grażyna Kozak: Stwardnienie rozsiane – przygotowanie pacjentado funkcjonowania w środowisku / Multiple sclerosis – preparing patientsto functioning in environment
Stanisław A. Żero, Magdalena Chudowolska-Kiełkowska, Magdalena Gawałko, Ewa Kądalska: cykl pielęgnowania pacjenta po udarze niedokrwiennym mózgu na podstawie. Studium przypadku / The Process of Caring for Patients after Ischemic Stroke. Based on a Case Study