Piotr Bielecki: Kompetencje absolwentów studiów wyższych w świetle ogólnoeuropejskich badań CHEERS, REFLEX i TUNING 13
Rozdział I. KOMPETENCJE ABSOLWENTÓW STUDIÓW EKONOMICZNYCH – PERSPEKTYWA ŚRODOWISKA AKADEMICKIEGO 67
Halina Buk: Postulaty praktyków gospodarczych w zakresie cyklu dydaktycznego na uczelni wyższej 69
Józefa Kramer: Efekty kształcenia a kompetencje naukowe i dydaktyczne nauczycieli akademickich (w polskich realiach) 77
Elżbieta Kryńska: Absolwenci szkół wyższych na rynku pracy. Oczekiwania i rzeczywistość 87
Krystyna Lisiecka: Konsorcja naukowe formą tworzenia wiedzy dla teorii i praktyki 102
Grażyna Musiał: Społeczne uwarunkowania procesu kształcenia w XXI wieku 112
Zdeněk Mikoláš, Petr Němčik: dostosowanie kompetencji absolwentów kierunków ekonomicznych do oczekiwań pracodawców 132
Rozdział II. KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI ZAWODOWYCH W PROCESIE DYDAKTYCZNYM 147
Józef Biolik, Ewa Madej: Próba oceny jakości kształcenia na podstawie analizy wyników sesji i ankiet absolwentów 149
Bożena Czekańska-Mirek: O potrzebie rozwijania kompetencji komunikacyjnej u absolwentów pokolenia Y 163
Grażyna Gruszczyńska-Malec, Janusz Strużyna: Budowanie kompetencji absolwentów uniwersytetu 171
Krzysztof Leja: Kompetencje absolwenta kierunku wyjątkowego – Zarządzanie inżynierskie 187
Andrzej Piosik: Ewaluacja programów studiów na poziomie wydziałowym i instytucjonalnym 199
Anna Sowińska: Psychologia na uczelni ekonomicznej: wiedza psychologiczna a kompetencje absolwenta uczelni ekonomicznej 210
Ewa Stachura: Interdyscyplinarne obszary wiedzy w dydaktyce 220
Leszek Żabiński: Efekty kształcenia w dziedzinie studiów ekonomicznych (na przykładzie kierunku studiów Zarządzanie) 226
Rozdział III. ADAPTACJA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH ABSOLWENTÓW DO oczekiwań RYNKU PRACY 239
Wojciech Czakon: sprężystość kompetencji absolwentów na turbulentnym rynku pracy 241
Danuta Kempny: Warsztaty funkcjonalne w programach nauczania na kierunku Logistyka 249
Monika Cesarska, Kinga Kajfosz: Rozwój kompetencji studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach poprzez staże 254
Patrycja Klimas: Kompetencje absolwentów w pracy zawodowej 259
Tomasz Papaj: kryteria terytorialnej administracji publicznej wobec profili kompetencyjnych absolwentów studiów ekonomicznych 272
Barbara Pabian: Rola wartości kulturowych w kształceniu i wychowaniu studentów kierunków ekonomicznych 285
Paweł Piotrowski, Zbigniew Spyra: Motywy podjęcia studiów i oczekiwania studentów kierunku Gospodarka turystyczna – wyniki badań 295
Anna Ojrzyńska, Grażyna Trzpiot:Selektywność ludzi młodych na rynku pracy 302
Teresa Żabińska: O potrzebie kształcenia w zakresie gospodarki turystycznej 310
LITERATURA 323
INFORMACJA O AUTORACH 343